A Panaszkezelő.hu színeiben Siklósi Máté arról beszélt az e-kereskedőket tömörítő E-commerce Hungary szakmai konferenciáján, hogy mit kezdhet az egyszeri kereskedő a minőségi kifogásokkal és panaszokkal. A kérdést ugyanis több szempontból is meg lehet, és meg is kell közelíteni. A reklamáló vevők kezelése egyrészt anyagi kérdés. Pontosan tisztában kell lennünk azzal, hogy vállalkozásunkban mennyi erőforrást köt le, mennyi munkaórát igényel a kifogások és panaszok elrendezése, és ennek mekkora az anyagi vonzata. Az éri meg jobban, ha megengedő politikát követünk, és mindent első szóra kicserélünk vagy levásárlást biztosítunk? Vagy anyagi szempontból jobban jövünk ki, ha a problémázó fogyasztókat lepattintjuk, még akkor is, ha több kört kell velük futni? Kiszámoltuk, hogy melyik irányba billen a mérleg, ha a magyar valóságot vesszük alapul – a letölthető prezentációban végigkövethetők a számok. De vajon milyen hatással van mindez a brandünkre? Hogyan kalkuláljuk bele az iménti matekba a reputációnkat rontó, virálisan terjedő FB bejegyzéseket?

A cégünknek megfelelő panaszkezelési stratégiát csak hosszas mérlegelés után lehet kialakítani. Mi egyet biztosan hozzá tudunk tenni: a döntésekhez teljes képpel kell rendelkeznünk a jelenlegi számainkról, és ehhez elképesztően nagy segítséget nyújthat, ha minden fogyasztóvédelmi jegyzőkönyvünk egy statisztikákat készítő, rengeteg szempontból elemezhető felhőalapú alkalmazásban gyűlik. Kezdje cége panaszkezelési stratégiájának átgondolását a Panaszkezelő.hu bevezetésével!