Sokszor fordul elő, hogy a hibás termékkel reklamáló vásárlónak nem tud az üzlet azonnal választ adni. Vagy a terméket kell bevizsgálni, vagy a hiba nem észlelhető. A fogyasztó igényének teljesíthetőségéről azonban legfeljebb 5 munkanapon belül nyilatkozni kell.

Akármilyen tisztességes, szép, hosszú levelet is írunk a reklamáló vásárlónak a kijelölt 5 munkanapon belül, és akármilyen szépen, a fogyasztó kedvére oldjuk meg az ügyet, a jogszabályi előírásnak csak és kizárólag akkor teszünk eleget, ha a minőségi kifogásra érdemi választ adunk. Szerencsére egészen egzakt, hogy mi fogadható el: pontosan 8 megállapítást tartalmazhat a szövegünk, ha lehet szó szerint. A minőségi kifogásra tehát a következő opciókat ajánlhatjuk fel:

  1. kijavítás (az üzlet gondoskodik az áru javításáról)
  2. kicserélés (ugyanolyan, de működő termékre cseréljük)
  3. árleszállítás (használja a kifogásolt terméket, de a vételár adott részét visszatérítjük)
  4. elállás (visszavesszük az árut, a vásárló visszakapja a pénzét)
  5. maga kijavítja (hazaviszi a vásárló és megragasztja, igazolt és jogos költségeit megtérítjük)
  6. mással kijavíttatja (a vásárló elviszi szervizbe megjavíttatni, igazolt és jogos költségeit megtérítjük)
  7. elutasítás (nem találjuk jogosnak a minőségi kifogást)
  8. nem észlelhető a hiba (állítólag otthon nem működött a botmixer, az üzletbe visszahozva mégis működik)

A Panaszkezelő.hu jegyzőkönyveivel nem hibázhat: minden minőségi kifogás jegyzőkönyv kitöltése során a fenti opciók közül választhatja ki, hogy melyiket szeretné szerepeltetni a dokumentumban.