Kevés olyan területe van még az életnek, ahol az ember tollat ragad, ha intézkedni kell, és kézzel kezd el teleírni egy lapot. Az e-színházjegyek, e-receptek, e-ellenőrzők korában furcsa, hogy a reklamáció-kezelés a legtöbb cégnél még mindig kézzel történik, holott a számítógép és az internet egyébként rendelkezésre áll. Ma, ha Magyarországon minőségi kifogásról vagy panaszról jegyzőkönyvet veszünk fel, még mindig többnyire hosszú percekig körmölünk olvashatatlanul egy indigós papírra, és sokszor fogalmunk sincs, hogy a legjobb szándékunk ellenére is hibás jegyzőkönyvet töltünk ki. Az elmúlt években a fogyasztóvédelmi hatóság jellemzően az alábbiak miatt büntette a cégeket:

  • Nem indokolták a fogyasztói igény elutasítását
  • Nem indokolták, ha a fogyasztó pénzvisszafizetési igénye helyett cserét ajánlunk fel
  • Nem töltötték ki teljes körűen a jegyzőkönyvet
  • Nem szerepelt a jegyzőkönyvön a fogyasztó igénye
  • Az elutasítás indoklását nem jogszabálynak megfelelően adták meg

A fenti problémák mind elkerülhetők a Panaszkezelő.hu-val. A Panaszkezelő.hu csapata eltökélt fogyasztóvédelmi szakemberekből áll, akik nem nézhették tétlenül, hogy ilyen avítt, kevéssé trendi dokumentumokat adjanak ki a kezükből a magyar kereskedők, amelyek a nyomtatott anyagokhoz szokott vásárlókban egyáltalán nem ébresztenek bizalmat, a hatóságok pedig könnyen találhatnak rajtuk fogást. A fogyasztóvédelmi jegyzőkönyv készítést senki nem kerülheti el: a hatályos jogszabályok szerint minden minőségi kifogásról és szóbeli panaszról kötelező jegyzőkönyvet rögzíteni.

A Panaszkezelő.hu segítségével bárki, bármennyi fogyasztóvédelmi e-jegyzőkönyvet készíthet akár INGYEN, vagy prémium szolgáltatásokkal csekély díj ellenében. Az e-jegyzőkönyvek:

  • a készítésük során vezeti a kezünket a program, hogy senki ne hibázzon,
  • minden formailag szükséges elemet automatikusan tartalmaznak – így a releváns békéltető testületek és a járások elérhetőségeit,
  • jól átláthatóak
  • a végén – ha nem lett túl hosszú a szöveg – egy A4-es oldalra kinyomtathatók.

 

Annak, aki még ennél is többet akar kihozni a fogyasztóvédelmi e-jegyzőkönyvekből, a Panaszkezelő.hu további kényelmi szolgáltatásokat kínál, amelyek mind azt célozzák, hogy a kereskedő minimálisra csökkentse a minőségi kifogás- és panaszkezelés során előforduló hibalehetőségeket. 4900 forintos havi előfizetéssel a Panaszkezelő.hu már

  • automatikusan kiküldi e-mailben a jegyzőkönyveket a reklamáló vásárlóknak,
  • figyelmeztet a kifogás- és panaszkezelés során betartandó határidőkre,
  • kereshető adatbázisban tárolja a jegyzőkönyveket 5 évig,
  • tudja kezelni, ha szakvéleményezésre átvesszük a terméket,
  • 12 féle statisztikában mutatja, hogy mit kell tudni boltunk – vagy boltjaink – minőségi kifogás és panaszkezelési gyakorlatáról (legtöbbet reklamált termék, panaszok/minőségi kifogások aránya, a leggyakoribb megoldások).

A Panaszkezelő.hu-n két év alatt már 40 000 fogyasztóvédelmi e-jegyzőkönyv készült. 2017-ben két különdíjat nyert el az Év honlapja versenyen. Próbálja ki Ön is!