A munkából hazatérő családfő pénteken hiába igyekezett a fúrógéppel megoldani minden aktuális családi barkácsfeladatot, a gép feladta a szolgálatot. Mikor kiderült, hogy a jótállás szombaton jár le, Apa írt egy e-mailt a webáruháznak, aztán szombaton megint, és vasárnap megint. Az üzemidőn kívüli levelekre érthető módon nem érkezett érdemi válasz, ezért az izgatott barkácsgép tulajdonos hétfőn reggel 8-kor bejelentést tett a fogyasztóvédelmi hatóságnál, mondván, hogy a cég nem kezeli korrektül az ügyét. A cég 9-kor válaszolt az e-mailre, arra biztatván a vásárlót, hogy vigye vissza hozzájuk a terméket, hogy megállapíthassák, mi a baja, és felvehessék a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvet.

Apa megfogadta a jó tanácsot, bement a céghez, felvették a jegyzőkönyvet, kicserélték a fúrót, felkerülhetett otthon a kép a falra. Még sincs „happy end”: a cég büntetést kapott. Hogy miért? A hatóság álláspontja szerint a termékreklamációs jegyzőkönyvet azonnal el kellett volna kezdeni kitölteni, függetlenül attól, hogy nem volt a cégnél a fúrógép. Fel kellett volna jegyezni minden ismert adatot, amint a reklamáció a tudtára jutott, és később folytatnia kellett volna a jegyzőkönyvet, amint újabb adatok kerülnek a birtokába. Ennek megfelelően akár a fogyasztó és a termék adatait, illetve a fogyasztó igényét (kicserélés) is ki kellett volna tölteni a jegyzőkönyvben, majd átmenetileg lezárva azt, kiküldeni a vásárlónak. A termék láttán pedig folytathatták volna a kitöltést, és dönthettek volna, hogy cserélnek, javítanak, vagy elutasítják a reklamációt.

A Panaszkezelő.hu-n – Prémium csomaggal – bármikor folytathatja a megkezdett jegyzőkönyveket!