A Pénzcentrum.hu cikkében a cég a hibás porszívó cseréjét azzal utasította el, hogy a termékbe került hajszál miatt a “garancia megszűnt”. Aki nem vigyáz, és a szavatossági, valamint jótállási igényeket nem a jogszabályoknak megfelelően rendezi, nemcsak a vásárlók haragját válthatja ki (valljuk be, ez egy eléggé bicskanyitogató elutasítási indok), hanem súlyos bírságot is fizethet.
A fogyasztói igény elutasítása ugyanis nem lehet akármi. Lehet hivatkozni nem rendeltetésszerű használatra, lehet természetes kopásra, vagy akár arra is, hogy a termék hibáját a vásárló már a vásárláskor ismerte. De ettől eltérő indoklások, különösen a “garancia megvonása” nem szerepelhetnek jegyzőkönyvben, hiszen a “garancia” (ami ugye jótállás vagy szavatosság) nem vonható meg a kereskedő (pláne a szakszerviz) által. A jótállást, szavatosságot az állam jogszabályban garantálja a fogyasztóknak, azt senki nem vonhatja meg.
A www.panaszkezelő.hu használói ezt a hibát nem tudják elkövetni, hiszen az elutasítások összes lehetséges indokát tartalmazza a rendszer, és azokat automatikusan adja hozzá az elutasításhoz. Próbáld ki a biztonságot, regisztrálj, és töltsd ki az első jegyzőkönyvedet!