2014 előtt a régi Polgári Törvénykönyv 6 lehetőséget sorolt fel arra nézve, hogy mit kérhet a vásárló minőségi kifogás esetén. A hat opcióból álló lista első lépcsőjén a javítás, és a kicserélés állt, melyet második lépcsőben követett az árleszállítás, az elállás, a fogyasztó általi kijavítás, és a fogyasztó által megrendelt külsős kijavítás. Ez a sorrendiség a két „lépcső” között kötött volt, a második lépcsőn szereplő igényeket csak akkor kérhették a fogyasztók, ha a javítás vagy a csere nem volt lehetséges vagy már többször próbálkoztak vele sikertelenül. Régen tehát nem kérhette vissza a fogyasztó a pénzét, csak akkor, ha a javítást vagy a cserét már megpróbálták, sikertelenül.
Az új Ptk megtartotta ugyan ezt a sorrendet, tehát a sztenderd eljárásnak ma is ugyanannak kell lennie (felajánljuk a javítást, a kicserélést, és csak utána kerül szóba az árleszállítás, elállás, a maga kijavítja, mással kijavíttatja), de mégis egy fontos kérdésben megváltozott a folyamat. A fogyasztó ugyanis, ha nem működik rendesen az újonnan vásárolt telefonja, és nem tudja elfogadni, hogy 15 napig várjon a javításra, másik telefonja pedig nincsen, cserekészüléket nem kap, akkor elfogadható, ha vesz egy új készüléket. Ilyenkor érdekmúlásra hivatkozva akár azonnal is kérheti a pénz visszafizetését, azaz elállhat a szerződéstől.
A Panaszkezelő.hu az új jogszabálynak megfelelően vezeti végig a minőségi kifogás jegyzőkönyveken a felhasználókat, így mindig a szabályszerű sorrendben kerülnek felajánlásra a vásárlónak az opciók.